CD&V Veurne stippelde een concreet programma uit voor de periode 2013-2018 en vond de nodige figuren die dit programma kunnen realiseren. Er staat heel wat op het programma en alle belangrijke investeringen voor de volgende bestuursperiode werden reeds over alle partijgrenzen heen goedgekeurd. Hierbij denk ik in de eerste plaats aan de ontwikkeling van de site van de suikerfabriek tot een gemengd project van wonen, werken en natuur.Bovendien worden er extra voetbalvelden aangelegd, bouwen we een sportzaal en investeren we in een nieuwe locatie voor de buitenschoolse kinderopvang. De evenementenhal en de brandweerkazerne zijn in volle ontwikkeling, heel wat wegen en rioleringswerken zullen uitgevoerd worden, het klooster van de Blauwe Zusters wordt gerestaureerd en er komen heel wat nieuwe fietspaden en we investeren in de herdenking van de Groote Oorlog. We maken ook volop werk van extra ouderen- en jongerenvoorzieningen. CD&V Veurne gaat resoluut voor 1000 nieuwe woongelegenheden en 1000 nieuwe arbeidsplaatsen. De volgende jaren ontwikkelen we meer dan 20 ha. woonzones en meer dan 50 ha. bedrijventerreinen.

Vriendelijke groeten

Jan Verfaillie