Stad VEURNE, deelgemeente HOUTEM
Project met 5 Koopwoningen

Woonmaatschappij IJzer & Zee bouwt 5 koopwoningen op het Fort en in de Korte Nieuwstraat te Houtem’, zegt Frans Verhegge, Voorzitter van Woonmaatschappij IJzer & Zee. ‘Als alles vlot verloopt zullen de woningen begin volgend jaar klaar zijn voor verkoop aan kandidaat-kopers. Wij investeren ongeveer € 960.000 in dit project. Mensen die interesse hebben kunnen zich inschrijven op ons kantoor, Brugse Steenweg 2 – Veurne.’

‘Veurne wil hiermee verder inzetten op betaalbaar wonen voor jonge gezinnen’ aldus Schepen Anne Dequidt.‘ Dit project sluit perfect aan bij onze andere projectontwikkelingen in de Monnikshoek, Suikersite en de verkaveling van het OCMW in de wijk Petit-Paris’. ‘Het wordt terug aangenaam binnenrijden in Houtem nu de oude leegstaande woningen vervangen zullen worden door vijf nieuwbouwwoningen.

‘Het zijn ideale woningen voor startende gezinnen die tegen betaalbare richtprijzen van
€ 225.000 een kwalitatieve woning willen kopen. Ook bij deze woningen zal IJzer & Zee de strenge kwaliteitsnormen van de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen strikt volgen’, zegt Frans Verhegge. De kwalitatieve isolatie en de condenserende chauffage ketel en zonneboiler garanderen een minimaal verbruik aan energie. Het speciale concept van de woningen van de hand van de architecten - Vanbecelaere Hauspie uit Veurne, zorgt voor verzorgde bouwknooppunten (koude bruggen) wat de energiefactuur verder moet drukken.

Iedere woning beschikt over 3 slaapkamers, een living met open keuken, badkamer berging en carport. De toekomstige bewoners krijgen er ook een zongerichte tuin bij.

Wie zich wil inschrijven voor een koopwoning kan zich wenden tot de loketten van Woonmaatschappij IJzer & Zee, tel 058/31.22.40 of een mail sturen naar info@ijzerenzee.be.

Meer info over de inschrijvingsvoorwaarden vind je op onze site www.ijzerenzee.be.

(*) kantoor Nieuwpoort en Veurne tot 18.00 op afspraak.

Foto v.l.n.r.:

- Anne Dequidt, schepen voor openbare werken van Veurne,
- Frans Verhegge, voorzitter van Woonmaatschappij IJzer & Zee.